25-11-2021

Verbouwing Van der Valk Hotel Breda Princeville betekent compleet vernieuwde automatisering

Leestijd 5 min. leestijd
Terug naar overzicht

Wat doe je wanneer je als hotel gedwongen wordt om de deuren te sluiten vanwege een lockdown? Het complete hotel renoveren. Althans, dat is wat Van der Valk Hotel Breda Princeville heeft gedaan. Allinco is al jaren de ICT-partner van Hotel Breda Princeville en tijdens de verbouwing is ook de volledige automatisering vervangen. Van Wi-Fi-netwerken tot aan de camerabeveiliging. Lars Wohrmann, 4e generatie Van der Valk, runt samen met zijn zus en ouders het hotel in Breda: “Het was nu of nooit. Dus we hebben van een ongeluk een geluk gemaakt en besloten om het complete hotel te verbouwen. En dat is goed gelukt! Alle 80 kamers zijn vernieuwd, maar bijvoorbeeld ook de lobby en de bar. We installeerden daarnaast nieuwe televisies, Wi-Fi-portals en beveiligingscamera’s.” In dit interview vertelt Lars meer over de renovatie én samenwerking met Allinco.

Alles wat een stekker heeft, is vervangen

Van der Valk heeft deze renovatie bewust tijdens de lockdown gepland. “We waren verplicht gesloten, dus de grondige verbouwing die wij voor ogen hadden, had geen consequenties voor onze hotelgasten. Alle 120 kamers zijn leeggehaald, opnieuw opgebouwd en ingericht. Nieuwe bedden, wandbekleding en sanitair. Echt alles is vernieuwd. Je kunt je voorstellen wat een herrie dat in het hotel gaf”, vertelt Lars. Daarnaast is ook alles wat een stekker heeft vervangen en daar zit heel veel techniek achter. “Allinco heeft nieuwe televisies geplaatst en dus ook de benodigde bekabeling vervangen. Maar we hebben bijvoorbeeld ook het Wi-Fi-netwerk een update gegeven, zodat zowel de gasten als onze medewerkers gegarandeerd een goede verbinding hebben. Of het nu om werken of streamen gaat, we bieden iedereen een snelle verbinding.”

De beste service, voor gasten als ook medewerkers

Voor Hotel Breda Princeville is het belangrijk dat de automatisering werkt. Dat het hotel goed beveiligd is en dat ze bij ICT-problemen direct geholpen worden. “Allinco biedt ons zekerheid. Door hun expertise weten wij zeker dat we onze gasten de beste service kunnen bieden. Van snel internet met gebruiksvriendelijke schermen, tot een veilig verblijf. En hetzelfde geldt voor onze medewerkers. Zij kunnen hun werk plaats onafhankelijk verrichten door onze online werkplekken, snelle internetverbindingen en goede telefonie-oplossingen. Het maakt dus niet uit of ze vanuit huis, het restaurant of de receptie werken”, legt Lars uit.

Welkom in het netwerk

Lars omschrijf Allinco als een fijne ICT-partner: “Ze denken met ons mee en ondersteunen waar nodig. Voor alles wat met techniek te maken heeft, kunnen wij ze bereiken en dat is fijn.” Natuurlijk is niet de complete, al bestaande ICT-infrastructuur weggegooid. Maar de automatisering van Hotel Brede Princeville heeft een flinke upgrade gekregen. “Een deel van de core infrastructuur is vervangen. Zo maken we nu gebruik van de laatste Ruckus ICX switches. Daarmee is ons netwerk krachtig, schaalbaar én toekomstbestendig. Maar we hebben ook nieuwe camera’s in en om het hotel voor een optimale beveiliging voor onze gasten en medewerkers. Daarmee zijn we weer helemaal up-to-date en klaar voor de komende jaren”, besluit Lars.

Wilt u uw hotel ook voorzien van de beste Wi-Fi of één van onze andere ICT-oplossingen? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op. Want hotelgasten vinden een goede verbinding nét zo belangrijk als warm water op de kamer.

Meer weten over
dit onderwerp?

Vraag het onze specialist

Rob Harmsen

Key Accountmanager

Bekijk ook deze
gerelateerde klantverhalen

06-01
6
6 min. leestijd
Van der Valk Hotel Princeville in Breda werkt volledig vanuit de Cloud
20-06
3
3 min. leestijd
”Bij Allinco hebben ze écht verstand van Wi-Fi!”