06-02-2025

Even voorstellen: Mark van den Crommenacker

Leestijd 5 min. leestijd

Even voorstellen: Mark van den Crommenacker

Ook Mark van den Crommenacker heeft recent het Allinco team versterkt! Met zijn 38 jaar brengt hij een schat aan ervaring en een nuchtere, maar gedreven instelling met zich mee. Hij vindt het belangrijk om kwaliteit te leveren, continu te leren en bewust na te denken over duurzaamheid en hoe we met de aarde omgaan, zowel in zijn werk als in het dagelijks leven.

Wat is precies je functie?

“Ik werk als Junior System Engineer. Dat betekent dat ik zowel op de servicedesk als op locatie bij klanten aan de slag ga. Zo leer ik de bedrijfscultuur, de klanten en werkwijze van Allinco goed kennen. Ik vind het mooi om bij zoveel verschillende klanten te werken en me telkens aan te passen aan hun specifieke wensen en IT-structuren.”

Waarom koos je voor Allinco?

“Via Bas Huizinga (inmiddels collega en een vriend van mijn broer) kwam ik bij Allinco terecht. Wat mij aansprak, is dat Allinco een Managed Service Provider (MSP) is. Dat betekent werken voor meerdere klanten met uiteenlopende IT-behoeften: je bent dus de IT-medewerker voor tientallen klanten. Ik heb in het verleden altijd op interne IT-afdelingen gewerkt, maar hier krijg ik de kans om in verschillende omgevingen te duiken. Dat maakt het uitdagend en leerzaam.”

Wat kunnen klanten van je verwachten?

“In mijn vorige functies had ik volledige controle over de IT-omgeving die met het interne IT-team was opgebouwd. Nu werk ik in omgevingen die telkens anders zijn en waar klanten specifieke verzoeken hebben. Dat maakt het werk spannend en uitdagend! Klanten kunnen dus flexibiliteit van mij verwachten. Momenteel houd ik me bijvoorbeeld veel bezig met Microsoft Exchange-gerelateerde vragen, zoals mailfiltering en anti-phishingmaatregelen. Meedenken rondom digitale veiligheid behoort dus ook tot dergelijke verwachtingen. Verwacht vooral leergierigheid.”

Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit?

“Wisselend! Ik ben veel op pad bij klanten, maar ondersteun ook de servicedesk. Daar help ik niet alleen klanten, maar ook jongere collega’s. De jongere generatie doet veel digitaal, maar soms is een kort telefoontje sneller dan eindeloos mailverkeer. We kunnen veel van elkaar leren; er is niet één juiste manier, maar het is goed om verschillende mogelijkheden en de effecten daarvan met elkaar te delen.”

Mijn dag is goed als…

“Eigenlijk altijd! Ik probeer altijd positief te zijn. Ik haal energie uit het oplossen van problemen voor klanten. Het mooie aan IT is dat het nooit stilstaat. Wat vandaag nieuw is, kan morgen alweer verouderd zijn. Daarom is het belangrijk om continu te blijven leren en jezelf uit te dagen. Of, zoals ik het altijd zeg: een bepaald certificaat uit 2022 is in 2025 nog nauwelijks van waarde, het verschil maken gaat over het hebben van actuele kennis.

Wat zijn je toekomstplannen?

“Voor mij draait werk vooral om geluk en voldoening. Een managementpositie ambieer ik (nog) niet; ik wil operationeel bezig blijven en van betekenis zijn voor klanten. Daarnaast vind ik de werk-privébalans belangrijk. De door ICT gedreven wereld gaat razendsnel, maar in mijn vrije tijd zoek ik juist de rust op: vakantieplekken zonder internet, genieten van de natuur. Het is goed om soms even offline te zijn om weer volledig opgeladen terug te komen.”

Meer weten over
dit onderwerp?

Vraag het onze specialist

Niels Verweij

Commercieel Directeur

Bekijk ook deze
gerelateerde artikelen

Blog
31-10
4
4 min. leestijd
“Jij mag het zeggen!” Ik deed dat ook…
22-10
1
1 min. leestijd
12,5 jaar bij Allinco!