Van den Noort is een familiebedrijf dat zich bezighoudt met afvalinzameling en recycling. Opererend vanuit de hoofdvestiging in Dongen, met nevenvestigingen in Waalwijk, Breda, Veghel en Sprundel, biedt het bedrijf passende oplossingen voor de inzameling van alle mogelijke soorten afval.
De afvalspecialist uit Dongen heeft belang bij een zorgvuldige aanpak en een servicedesk die snel en kwalitatief werk levert. “Als er iets niet werkt op ICT-gebied dan stagneert het hele werkproces. Het is van groot belang dat alles functioneert én het snel wordt opgepakt,” begint directeur Recycling Babs van den Noort te vertellen.
Allinco verzorgt ondertussen de gehele ICT-infrastructuur voor Van den Noort. Hoe deze samenwerking verloopt en wat de oplossingen en uitdagingen zijn? In dit interview vertelt Van den Noort daar meer over.
Allinco was al een bekende naam bij de directie van Van den Noort, bestaande uit Joyce, Cees en Babs van den Noort. “Via een netwerkvereniging leerden we Robin Wensing kennen, technisch directeur van Allinco. Vanuit daar is het balletje gaan rollen”, blikt Babs terug. “Door de omvang en complexiteit van onze ICT-omgeving merkten we dat we toe waren aan een volgende stap. Dit onderstreepte onze behoefte om verder te kijken naar een oplossing die beter bij ons aansloot. Allinco heeft toen hun visie gepresenteerd op de mogelijke inrichting van onze ICT-omgeving en de groeimogelijkheden die daarbij kwamen kijken.”
Babs vertelt verder: “We hebben voor Allinco gekozen omdat hun plan goed aansloot bij onze wensen. Denk aan de korte communicatielijnen en het ontzorgen van A tot Z. Daarnaast was onze server redelijk verouderd. Er moest dus een nieuw plan komen, voornamelijk gericht op de toekomst waar we verder op konden uitbouwen. Ook hebben ze ons voorzien van een cloudomgeving, iets dat bij ons destijds nog ontbrak. Dit lag in lijn met onze ambities voor verdere professionalisering en modernisering van onze bedrijfsvoering.”
De persoonlijke werkwijze en focus op de servicedesk was voor Van den Noort doorslaggevend. “Allinco werkt met een ticketsysteem. Mocht er een issue zijn dan sturen wij een ticket in. Het probleem wordt vervolgens door Allinco bekeken en beoordeeld. De serviceaanvraag wordt ook weer direct aan ons teruggekoppeld. Zo kunnen wij bevestigen of de vertaling juist is begrepen en weten we dat het bij Allinco goed staat genoteerd. Daarna gaan ze er direct mee aan de slag. Wij ontvangen altijd terugkoppeling en statusupdates”, legt Babs uit. “Ondanks dat er meerdere personen aan de servicedesk zitten, zijn alle mensen bekend met én bij ons. We werken erg prettig samen dankzij de korte lijnen. Bij Allinco is altijd iemand aanwezig die de kennis en kunde heeft om je verder te helpen.”
“Wij hebben te maken met een aantal uitdagingen op ICT-gebied”, vertelt Babs. “De voornaamste is het gebruik van verschillende softwarepakketten voor verschillende locaties die met elkaar verbonden moeten zijn”, gaat Babs verder. “Voor transport en recycling hebben wij weer andere softwarepakketten. Allinco regelt dat er op de juiste wijze samengewerkt kan worden. Op deze manier kunnen onze werkzaamheden zonder onderbrekingen plaatsvinden.”
Babs is tot nu toe zeer tevreden met de samenwerking met Allinco. “Allinco is een goede partij met een duidelijke structuur en een professionele aanpak. Dat hebben ze vanaf de start van de werkzaamheden tot nu toe altijd waargemaakt. Ze zijn begonnen met een plan van aanpak en hebben dat consequent stap voor stap uitgevoerd. Daarnaast was het verwachtingsmanagement heel reëel.”
“Onze ICT infrastructuur is positief verbeterd’’, aldus Babs.
Bent u benieuwd wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen? Neem dan hier contact met ons op.
Vraag het onze specialist